Nog 5 weken! | Invitation letter en spulletjes

13 april 2019 - Weert, Nederland

Over vijf weken zit ik in Tanzania! Het gaat nu toch aardig snel!

Afgelopen week heb ik mijn invitation letter ontvangen voor mijn visum! Nadat ik gister mijn vaccinaties heb gekregen, is het visum nog het enige écht belangrijke.

In de invitation letter staat dat ik ga lesgeven op de school 'Volea', in Ilboru. Ik citeer: "where you will be assigned to teach a class according to your skills and preference, with an assitant teacher if needed." Uhhhh, oké, ik weet niet helemaal wat ik me hier bij voor moet stellen, maar laten we rustig aan beginnen en 'gewoon' meelopen met de huidige juffen en meesters. Ik ben ondertussen wel basic Swahili aan het leren. Voornamelijk de getallen, aangezien ik me met rekenen ga bezighouden. Sufuri, moja, mbili, tatu, nne, tano, sita, saba, nane, tisa, kumi! (0 tm 10). De tientallen zijn helaas iets langer. Nikki (zit tm juni in Tanzania) bood me al aan om de uitspraak te oefenen via Skype, maarehhh.... Dat is toch andere koek!

Ondertussen zijn al mijn spulletjes die ik heb gekocht om mee te nemen naar het schooltje in Tanzania ontvangen. Typisch gevalletje: ach het is maar klein! Dit neemt niet veel plaats in.... Maar heel veel kleine dingetjes maken ook groot. Komt helemaal goed! Ik krijg even een flashback naar mijn reis naar Sri Lanka, waar mijn koffer een 'heavy label' kreeg (ik zat nog ruim onder het maximale gewicht hoor!!), maar sindsdien ben ik steeds beter in het minder meenemen.

Verder ben ik aan het knutselen geslagen.. De meesten weten wel dat ik zo niét creatief ben. Zowel tekenen, handvaardigheid en techniek waren vakken waar docenten waarschijnlijk vaak om mijn kunstwerken hebben moeten lachen. Maarja, als je 'figuurballonnen', 'snowflakes' en andere knutselmateriaal meeneemt, zal je moeten! Tot nu toe zit in mijn assortiment ballonfiguren: bloemen, lieveheersbeestjes (die je om je pols kunt doen!), een 'vogel' of iets wat er op moet lijken en een zwaard. Knutselen met die 'snowflakes' viel me trouwens vies tegen! Wat een gepriegel. Dat wordt nog even lesvoorbereiding tijdens mijn avonden in Tanzania!

Blog2

Hoe blij een mens kan zijn met kleine dingen .. Zo heb ik bijvoorbeeld super schattige 'ster' stickers gekocht (2000 stuks, maar heel compact). Ik heb zowel leer- als speelmateriaal gekocht (bedankt sponsors, dankzij jullie!). Met in mijn achterhoofd dat ik graag wil dat ze er 'lang' mee kunnen doen. Hieronder enkele voorbeelden:

* Héél veel linialen (wiskundige hè) * Soort flaschards met simpele rekensommetjes (+, -, x, : ) in verhaal* Heel veel (heel veel) Engelse flashcards, met plaatjes en woord * Stickers (2000 kleintjes, en nog honderden puffy stickers) * Klokjes * Rekenschijven voor de tafeltjes * Sjablonen om te tekenen, heel leuk. En dan heb ik zelf een hulpmiddel. * 20 Engelse beginner boekjes, met plaatjes * Veel ballonnen en figuurballonnen * Snowflakes * Stempels en ander leuk materiaal dankzij een bijlesleerling! * En nog meer ...

EN.. een leuk speelding. Ik heb daar zelf leuke herinneringen van tijdens mijn kleuterklas. Blijkbaar kent niet iedereen dit, want op mijn stage keken velen mij raar aan haha. Maar als ík iets LEUKS van de 'gymlessen' kan herinneren, dan wilt het zeggen dat ik het écht leuk vond. Zie afbeelding.

BlogBlog3

Ik heb er in ieder geval ontzettend veel zin in. Tot m'n vertrek heb ik nog genoeg te doen, dus vervelen zal ik mij niet. Het havo en vmbo wiskunde examen is nog vóór mijn vertrek en andere leerlingen willen opeens vooruit werken (gohh, als ik eerder had geweten dat ze dat konden ;)  ) dus ...

Tot de volgende keer, dat zal ook een korte blog zijn zo net voor vertrek. Daarna zullen de blogs vanuit Tanzania komen. Zin in!

Senna

1. Lilian Gerards:
    13 april 2019
    Tja Senna, je vergeet er bij te schrijven dat je nog een groooot koffer gaat aanschaffen😉😉voor de rest zien wij iedere week wel een paar keer een pakket aan de deur.. En de inloopkast staat al aardig vol.. Maar.. Alles voor het goede doel!! Gelukkig ben je nog een tijdje hier, want Mamsie zal er toch aan moeten wennen haha! Gelukkig hebben we er het volste vertrouwen in, en vinden we het super stoer!! 😘😘
  2. Juliette:
    13 april 2019
    Alleen de voorpret al, helemaal leuk!
    Ik ga je zeker volgen en jouw mamsie een beetje opvangen☕️☕️
  3. Dewi:
    14 april 2019
    Tot nu toe alleen maar leuke dingen en het zal volgens mij alleen maar leuker worden . Wel interessant 😉om te lezen dat er bij jou nu ook je creatieve kant naar boven komt. 👍
  4. Papa:
    14 april 2019
    Trots als een pauw dat je dit avontuur aangaat
  5. Peter:
    15 april 2019
    Geniet er maar lekker van. 👍👍😎
  6. Jacqueline:
    15 april 2019
    Hi Senna, zo leuk om te lezen! Kan ik nog steeds sponseren??
  7. Senna:
    15 april 2019
    Bedankt voor de leuke reacties!

@Jacq, ik stuur je even een berichtje :)